twój koszyk jest pusty

Logo firmy – pierwsza i najważniejsza wizytówka

Każda licząca się na rynku firma posiada własny logotyp. Część symboli stała się na tyle rozpoznawalna, że zaczęły stanowić synonim znakomitej jakości. Wystarczy opatrzyć produkt w logo firmy, aby przyciągnąć uwagę rzeszy konsumentów z całego świata. Wszyscy znają przykłady: unikalne nadgryzione jabłko Apple’a, charakterystyczny napis Facebooka czy wyjątkowo prosty – a przez to zapadający w pamięć – swoosh Nike’a.
Z identyfikacji wizualnej korzysta też wiele mniejszych, lokalnych przedsiębiorstw. Dobre logo pozwala firmom ugruntować swoją pozycję na rynku. Warto więc postawić na stworzenie własnego logotypu. Najpierw jednak należy poznać kilka rządzących światem projektowania zasad.

Logotyp a logo – jaka jest między nimi różnica?

Logo często mylone jest z logotypem. To podstawowy błąd, którego zrozumienie pozwoli lepiej opracować własną komunikację wizualną. Kwestię logotyp a logo można porównać do klasycznej zasady pars pro toto – części za całość. W tym przypadku logotyp to zaledwie część większej całości. W jego skład wchodzi tekstowa identyfikacja firmy o unikalnej kompozycji, rozstawie oraz formacie czcionki. Inaczej mówiąc, jest to charakterystyczny zapis nazwy marki. Na całościowe (w połączeniu z logotypem) logo firmy składa się również sygnet, czyli znak graficzny.
Trzeba przy tym pamiętać, że pomysł na logo może opierać się wyłącznie na logotypie lub – rzadziej – samym sygnecie. Połączenie obu identyfikacji jest jednak najpopularniejsze.

Zasady tworzenia logo. Kilka istotnych porad

Od czego zacząć projektowanie? Najlepiej od szkiców. Im więcej, tym lepiej. Nawet nieudane projekty mogą doprowadzić do sukcesu. Jakie zasady tworzenia logo przyspieszają proces i zwiększają szansę na osiągnięcie celu?
Po pierwsze: logo powinno być proste. Dzięki temu łatwo zapada w pamięć, można też je własnoręcznie odtworzyć. Prostota oznacza ponadto czytelność.
Po drugie: logo musi oddawać charakter firmy. To dobry sposób na przekazanie klientom wartości, celów i idei kryjących się za marką. Udane grafiki, zawierające sugestywne symbole, skutecznie zachęcają do zaznajomienia się z ofertą.
Po trzecie: logotyp oraz sygnet mają za zadanie współgrać ze sobą. W tej kwestii ważne jest utrzymanie spójności – identyczne lub zbliżone kolory, możliwość łączenia ze sobą znaków itp.
Po czwarte: logo musi być oryginalne. Jedyne w swoim rodzaju. Te zbyt podobne do innych używanych na rynku nie tylko narażają przedsiębiorstwa na konsekwencje prawne, ale również mylą klientów.
Po piąte: ponadczasowość. Przy szkicowaniu należy pomyśleć nad tym, czy identyfikacja wizualna nie zdezaktualizuje się za 10, 20 czy nawet 50 lat. Nowoczesne logo nie musi być związane z czasami, w których powstało. Przykładem jest nieśmiertelny napis Coca-Coli.
I wreszcie: warto dać sobie czas. Najlepszy pomysł na logo nie zawsze powstaje w okamgnieniu.

Jak zrobić dobre logo dostosowane do swojej branży?

Logo organizacji czy przedsiębiorstwa to w wielu przypadkach klucz do osiągnięcia sukcesu. Szybkie skojarzenie przez klienta znaku z ofertą firmy jest najlepszym dowodem na jego działanie. Trzeba jednak pamiętać, że sygnet musi informować o profilu organizacji. A więc jak zrobić dobre logo w tym kontekście? Przede wszystkim jego tematyka powinna łączyć się z działalnością firmy. Poważne kancelarie skorzystają z klasycznych rozwiązań, ale już np. producent zabawek dla dzieci może puścić wodze fantazji. Nowoczesne logo sprawdzi się znakomicie w wydawnictwie literatury współczesnej, a grafika nawiązująca do natury w fundacji ekologicznej. Spójność misji i identyfikacji wizualnej to ograniczenie tylko z pozoru – w rzeczywistości stwarza znacznie więcej okazji do zaprojektowania odpowiedniego logo.

Na co przelać własny pomysł na logo?

Istnieje nieskończenie wiele możliwości. Znak firmowy można zawrzeć dosłownie wszędzie: na ulotkach, podczas prowadzenia kampanii internetowych, na papierze firmowym i w innych miejscach. Dobre logo znakomicie sprawdzi się także na przedmiotach marketingowych, tj. kubkach czy torbach. Torby reklamowe od Bang Bag to świetny pomysł, zwłaszcza jeżeli chce się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców przy minimalnym koszcie. Produkty ze stylowym logo będą chętnie noszone przez klientów przy każdej okazji. Dlatego właśnie warto trochę popracować nad unikalnym, ciekawym i estetycznym projektem.

© BangBag | designed with F<3< /a> | Regulamin

Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close