twój koszyk jest pusty

Jak zachęcić klienta do wizyty w restauracji?

Jak zaistnieć na rynku gastronomii i wyróżnić się na tle konkurencji? Na te pytania próbuje odpowiedzieć sobie wiele właścicieli restauracji – nie tylko tych nowych, dopiero rozpoczynających działalność, ale i istniejących na rynku od wielu lat. Gust klientów szybko się zmienia, dlatego na te zmiany należy reagować równie dynamicznie. Jak zwrócić uwagę klientów na swoje usługi? Opłacić artykuł w prasie, skupić się na ulotkach wręczanych na ulicy lub wrzucanych do skrzynek pocztowych, a może zainwestować w billboard?

Reklama pizzerii lub restauracji w social media

Współcześnie każda firma (nie tylko gastronomiczna) musi wypracować stabilną pozycję w internecie. Żeby osiągnąć sukces, należy starannie zaplanować strategię działań w mediach społecznościowych. Istnieje szereg możliwości, od prowadzenia profesjonalnego profilu z treściami dobranymi do odbiorców, po organizowanie konkursów na Facebooku lub innych kanałach social media jak Twitter, Instagram czy YoTube. Ciągłe angażowanie użytkowników w narrację sprawia, że reklama restauracji prowadzona jest bardzo naturalnie.
Dzięki regularnym odwiedzinom na profilu internauci nie tylko zapamiętują daną markę, ale i dowiadują się o najnowszych promocjach oraz wydarzeniach. Często biorąc udział w zabawach, udostępniają na swojej tablicy posty o obniżkach cen, nowościach w ofercie lub atrakcjach typu tydzień tematyczny (np. menu z akcentami kuchni śródziemnomorskiej). Ma to bezpośredni wpływ na sukcesywne przyciąganie nowych gości.

Czy lokalna reklama restauracji lub pizzerii wystarczy?

Opracowując plan reklamowy, przedsiębiorstwa najpierw określają swój budżet. W przypadku dużych koncernów, działających na terenie całego kraju, można wziąć pod uwagę wykupienie reklamy telewizyjnej bądź kinowej. Gwarantuje to dotarcie do wielu odbiorców, ale także generuje olbrzymie koszty, których obiekt gastronomiczny dysponujący jedną placówką może nie dać rady ponieść. Nieco tańszym, a nadal korzystnym rozwiązaniem może być reklama pizzerii lub restauracji w lokalnych stacjach radiowych.
Godną polecenia propozycją pozostają również wszelkiego rodzaju szyldy, podświetlane banery, neony czy kasetony. Ponadto w przestrzeni miejskiej sprawdzi się reklama mobilna na samochodzie. Dzięki tej formie nazwę i logo ujrzy wiele osób – zarówno mieszkańców, jak i przyjezdnych. Tym pierwszym przypomni o istnieniu restauracji, drudzy z kolei uzyskają informację o jej lokalizacji.

Czy jedzenie na wynos sprawdzi się jako reklama?

Pakowanie jedzenia na wynos wbrew pozom także może sprawdzić się jako pomysł na promocję lokalu. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje danie umieszczone przez personel w specjalnej torbie reklamowej z nadrukowanym logo firmy. Tym sposobem gość wracając do domu z posiłkiem, reklamuje pizzerię. Ze strony firmy wymaga to jedynie inwestycji w opakowanie, które i tak stanowi niezbędne wyposażenie każdego punktu gastronomicznego. Konsument po prostu zamawia jedzenie na wynos, promując działalność restauracji. Im więcej zobaczy torbę, tym większe szanse na poszerzenie grupy docelowej.
Pakowanie jedzenia na wynos dotyczy nie tylko zamówienia na wynos wybranego z menu i odbieranego przy ladzie. Nierzadko goście restauracji nie są w stanie zjeść całej porcji na miejscu, więc proszą kelnera o możliwość zabrania resztek do domu. Większość punktów gastronomicznych zarówno pozwala na pakowanie jedzenia, jak i robi to samodzielnie. Użyta w tym celu torba idealnie nadaje się jako nośnik informacji o pizzerii. Placówki coraz chętniej wykorzystują ją jako tanią formę zaprezentowania marki.
Papierowa torba reklamowa to produkt ekologiczny – przeznaczona na pakowanie jedzenia może przydać się także w późniejszym czasie do przechowywania lub przenoszenia rozmaitych rzeczy. Zostaje w domu, przypominając o czasie mile spędzonym przy restauracyjnym stole.

Rzetelna reklama? Opinia kogoś, kogo znasz

Na koniec warto wspomnieć o ostatniej, a przy tym należącej do najbardziej efektywnych, metodzie promocji. Dla sporej grupy osób wiarygodna reklama restauracji czy pizzerii to opinia znajomych. Przyjaciele lub koledzy z uczelni czy pracy, którzy odwiedzili dany lokal i byli zadowoleni z obsługi i jedzenia, potrafią skutecznie zachęcić do pójścia w ich ślady. Zadowolony konsument z przyjemnością dzieli się wiedzą o miejscu, w którym można smacznie zjeść.
Reasumując istnieje wiele metod promocji. Wybór jednej z nich zależy od budżetu, charakteru miejsca i celu, jaki ma osiągnąć reklama. Bez względu na to, na którą zdecyduje się właściciel restauracji, szczególnie istotne jest dbanie o satysfakcję gości.

© BangBag | designed with F<3< /a> | Regulamin

Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close