Prowadzenie działalności gospodarczej to budowanie własnej marki oraz pozytywnych relacji z klientem. Skutecznym i sprawdzonym sposobem na nawiązanie lub podtrzymanie kontaktu są prezenty biznesowe. Ich wybór nie jest sprawą oczywistą, gdyż często brakuje wiedzy o preferencjach klienta, dlatego warto dobrze przemyśleć wygląd i cechy upominku.
Przy wyborze powinniśmy zwrócić uwagę na:
– w przypadku nieznajomości gustu wybrać produkt „neutralny”,
– wartość podarunku dostosować do specyfiki działań partnera biznesowego (inny upominek wręczymy prezesowi firmy o światowym zasięgu, inny właścicielowi, np. warsztatu samochodowego),
– nie wywołać u odbiorcy uczucia interesowności i tzw. próby przekupienia,
– nie przekroczyć granicy pomiędzy zawodową a prywatną sferą życia klienta.
Z psychologicznego punktu widzenia obdarowanie kogoś przyczynia się do wywołania pewnej interakcji społecznej i powstania reguły wzajemności. O ile na płaszczyźnie prywatnej odbywa się to naturalnie, o tyle w relacjach biznesowych przyczynia się do pojawienia współzależności czy zobowiązania do odwdzięczenia się.
Aby prezenty dla kontrahentów nie były przysłowiowym faux-pas, współpraca z klientem nie powinna opierać się tylko na wręczaniu gadżetów, ale przede wszystkim na budowaniu dobrej relacji, opartej na systematycznym kontakcie, a także budowaniu zaufania do marki. Prezenty biznesowe wzbudzają sympatię oraz dają poczucie wyróżnienia — dzięki nim kształtuje się pozytywny wizerunek firmy, który w sposób taktowy utrwala się w świadomości klienta.
Święta i Nowy Rok to szczególny czas, w którym analizujemy, ile udało nam się osiągnąć w życiu osobistym czy zawodowym. To również okazja, aby podziękować pracownikom, klientom czy kontrahentom za współpracę, zaangażowanie oraz wzajemne relacje. Świąteczne upominki biznesowe to trafiony pomysł, aby wyrazić szacunek dla osób, mający realny wpływ na rozwój działalności. Ciekawymi propozycjami są modne dziś kubki termiczne, filiżanka do kawy, power bank, głośnik bluetooth czy ręcznie malowana bombka. Świetnym pomysłem jest także torba materiałowa z logo firmy lub notes z grawerowanym motywem. Coraz większą popularnością cieszą się produkty, wyprodukowane przy minimalnym wpływie na środowisko lub zgodnie z zasadą upcyklingu (wtórne przetwarzanie odpadów, w wyniku którego powstają produkty o wyższej wartości). Z pewnością tego rodzaju upominki biznesowe nie umkną uwadze klienta, gdyż wyróżniają się niebanalną estetyką. Można wyobrazić sobie sytuację, w której właścicielowi sklepu z akcesoriami samochodowymi wręczany jest gadżet (np. torba), wykonana z pasów bezpieczeństwa. Tak innowacyjny prezent pozostanie niezapomniany i przyczyni się do promocji działań proekologicznych.
Ciekawą propozycją na „przełamanie lodów” czy też subtelne przypomnienie o swojej marce są kosze podarunkowe. Kosze okolicznościowe świetnie sprawdzają się jako prezenty dla kontrahentów dobrze nam już znanych, a także w przypadku nowo nawiązanej umowy. Dzięki czemu możemy dobrać wnętrze kosza, dostosowując ją do upodobań konkretnego partnera biznesowego. Starannie wyselekcjonowane produkty znanych marek to połączenie wyśmienitego smaku oraz aromatu. W ozdobnym koszu zazwyczaj znajdują się znakomite gatunki kawy i herbaty, wysokogatunkowy alkohol, praliny, słodycze. Można pokusić się o wypieki ręcznie zdobione z własną dedykacją lub też produkty regionalne.
Są partnerzy biznesowi, których darzymy szczególnym uznaniem, a długotrwała oraz owocna kooperacja obliguje do szczególnego traktowania. Wówczas wybór podarunku jest nie lada wyzwaniem, który wiąże się z większymi nakładami finansowymi. Pamiętać należy, aby wartość upominku nie była jedynym kryterium wyboru. Powinien być on nietuzinkowy i robić dobre wrażenie.
Świetnym rozwiązaniem w takiej sytuacji są:
– wyroby szklane lub porcelanowe,
– galanteria skórzana,
– markowe długopisy i pióra wieczne,
– wyszukane otwieracze do butelek,
– biżuteria, perfumy,
– wygodna torba czy neseser,
– gadżety elektroniczne,
– karty upominkowe.
Niezapomnianą pamiątką jest spersonalizowanie upominku w postaci graweru czy nadruku. To szczególny rodzaj wyrażenia sympatii oraz pokreślenie osobistego stosunku do adresata. Prezenty dla kontrahentów szczególnie ważnych powinny być elegancko opakowane, a ich wręczanie wymaga szczególnej oprawy. Wpływa to na postrzeganie kultury firmy. Pierwsze wrażenie może być kluczowe w dalszych negocjacjach — wszystko powinni być dopięte na ostatni guzik. Chcąc tworzyć trwałą, a także rzetelną markę kolejne spotkania biznesowe (kolacja służbowa w stylowej restauracji) czy eventy (rejs statkiem) dla wyjątkowych klientów powinny pozostać na wysokim poziomie. Gustowny souvenir to inwestycja w przyszłość firmy na lata, a to przecież zadowoleni klienci są wyznacznikiem naszego sukcesu. Postaw na partnerstwo i skuteczny PR na gadżetach podarunkowych!
BANG BAG
m: kontakt@bangbag.pl
t: +48 533 321 671
adres:
Lirników 8
30-659 Kraków
Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.