twój koszyk jest pusty

Jak przygotować się na spotkanie biznesowe?

Działalność gospodarcza to przestrzeń, w której nie można pozwolić sobie na potknięcie w relacjach z klientem. Przysłowiowe faux-pas może rzutować na wizerunek firmy, a w konsekwencji niewiarygodność i utratę zleceń. Rozmowy handlowe to klucz do efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz budowania trwałych relacji w przyszłości. Pierwsze wrażenie może zaważyć na dalszej współpracy, dlatego warto opracować strategię działania.

Spotkania biznesowe — poznaj klienta i jego branżę

Zapewne nie chciałbyś się znaleźć w sytuacji, w której kontrahent proponuje Ci usługę lub towar, nie znając profilu prowadzonej przez Ciebie działalności. Świadczy to o braku profesjonalizmu i poważnego traktowania. Zanim spotkasz się „face to face” z zainteresowanym, zbierz informacje o kliencie, aby rozmowa sprzedażowa przebiegała rzeczowo i kompetentnie. Zrób research i dowiedz się, jaki rodzaj biznesu prowadzi Twój rozmówca, poznaj ofertę i opinie, zasięg działalności, kwestie prawne (wpis do Krajowego Rejestru Sądowego oraz rejestru dłużników), a także zorientuj się, czy umawiasz się z osobą decyzyjną. To ważne, jeśli chcesz, aby spotkanie biznesowe, miało konkretny wymiar ofertowo-sprzedażowy, a nie było jedynie uprzejmą wymianą informacji.

Rozmowy handlowe — czas i miejsce

We wstępnej rozmowie telefonicznej lub korespondencji e-mailowej najistotniejszym elementem organizacyjnym jest wyznaczenie daty i miejsca spotkania. Zaproponuj daty, które nie kolidują z Twoimi planami, a następnie ustal je z klientem. Bądź również elastyczny i otwarty na jego propozycje. Miejscem może być biuro klienta, siedziba Twojej firmy, restauracja, kawiarnia lub inny dogodny lokal, którego renomę już poznałeś. Planując spotkania biznesowe, należy wziąć pod uwagę, czy:
– treść prowadzonej rozmowy wymaga zachowania dyskrecji,
– niezbędna będzie przestrzeń, umożliwiająca sprawną prezentację,
– potrzebujemy sprzętu audiowizualnego lub konferencyjnego,
– powinniśmy zatroszczyć się o catering.

Oferta handlowa w punkt

Dla nabywcy najważniejsze są konkrety i rzetelne informacje o produkcie, a także warunki przyszłej współpracy. Przygotuj czytelny i jasny opis zakresu usług, zaprezentuj dokonania firmy, przedstaw próbki, aby klient mógł ocenić dotychczasowe osiągnięcia i jakość oferty. Przedstaw cel określający co zamierzacie razem osiągnąć oraz efekt, jakiego należy oczekiwać. Przekonaj potencjalnego kontrahenta, jakie korzyści wynikną z wejścia w układ, a także pokaż cennik i ewentualne możliwości negocjacyjne. Rozmowa sprzedażowa powinna zawierać kluczowe informacje, przedstawione zwięźle i treściwie.

Utrwal wizerunek swojej firmy

Jeśli zastanawiasz się, jak przygotować się na spotkanie biznesowe, aby Twoja firma zapadła w pamięci odbiorcy, warto pomyśleć o ekspozycji logo oraz gadżetach reklamowych. Przygotuj niezbędny sprzęt biurowy typu laptop, telefon komórkowy, firmowy notatnik, a także długopis. Wielu z nas odbiera informacje wizualnie, dlatego skuteczne jest promowanie marki np. poprzez ustawienie banneru w sali. Świetne rozwiązanie stanowią również prezenty typu kubek z logo, smycz czy torba reklamowa. Ta ostatnia propozycja to bardzo praktyczny podarunek – osoba, która otrzyma torbę, chętnie z niej skorzysta, a nadruk skutecznie wypromuje naszą działalność na zewnątrz.

Pytania — nie daj się zaskoczyć

Pamiętaj, że im bliżej poznasz potrzeby swojego klienta, tym swobodniej będziesz prowadził rozmowę. Spotkania biznesowe wymagają zarówno przygotowania merytorycznego, jak i pewności siebie. Szeroka wiedza pozwoli Ci na większy luz, co w bezpośrednim kontakcie odgrywa istotną rolę. Jeśli przekonasz klienta, że wiesz, o czym mówisz oraz rozwiejesz wszelkie jego wątpliwości, łatwiej Ci będzie przekonać go o owocnej współpracy. Twoja znajomość branży i „przełamanie lodów” uwiarygodnią wizerunek firmy.

Dress code — wygląd pracuje na Ciebie

Prosty, elegancki i schludny ubiór to główne zasady dotyczące dress codu na formalnych spotkaniach. Jak Cię widzą, tak Cię piszą to proste słowa, które sprawdzają się także w biznesie. Przygotowując garderobę, warto wybrać odzież w stonowanej kolorystyce (granat, szarość, czerń). Klasyczny garnitur, damski kostium lub ołówkowa spódnica z elegancką bluzką to standardowe propozycje, które dodają profesjonalnego wyglądu.

© BangBag | designed with F<3< /a> | Regulamin

Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close