twój koszyk jest pusty

Reklama sklepu osiedlowego — dlaczego warto w nią zainwestować i jak to zrobić?

Niewielkie sklepy spożywcze czy warzywniaki często nie mają swojej identyfikacji wizualnej np. logo, czy gadżetów reklamowych. Konkurencyjne dla nich są duże dyskonty, gdzie ludzie mogą zrobić większe zakupy. Dlatego warto pamiętać, aby w jakiś sposób pozytywnie się wyróżnić na tle innych sprzedawców. Miła obsługa, świeże produkty czy niskie ceny to sposób na to, by zachęcić i przywiązać do siebie klientów.

Reklama warzywniaka może wydawać się wielu osobom niepotrzebną inwestycją, jednak daje wymierne korzyści, na przykład w postaci nowych klientów zainteresowanych robieniem zakupów konkretnie w tym sklepie. Możliwości rozreklamowania swojej działalności jest wiele, często nie wymagają one bardzo dużych nakładów finansowych, a jedynie kreatywności oraz znajomości dostępnych metod czy technik przyciągania uwagi potencjalnych klientów. W tym celu zawsze warto poszukać porad ekspertów i spróbować wcielić je w życie.

Po co dbać o wizerunek mniejszego sklepu?

Zdarza się, że wśród drobnych przedsiębiorców panuje przekonanie o tym, że ich produkty czy usługi same się obronią, ponieważ mają wysoką jakość. Kwestia ta dotyczy także osiedlowych warzywniaków. Faktem jest, że wiele osób lub wspierać lokalnie działające firmy, lecz z powodu wygody częściej decydują się na zakupy w supermarkecie. O uwagę klienta należy zawalczyć, po to, by nie stracić swojego biznesu i móc dalej rozwijać działalność. Dbając o renomę sklepu, również poprzez zabiegi marketingowe, można ułatwić oraz przyspieszyć kolejne etapy rozwoju sklepu. Jeśli reklama warzywniaka będzie odpowiednio atrakcyjna, to zaciekawi potencjalnych kupujących i zachęci do tego, aby odwiedzić sklep.

Często zdarza się również, że ludzie nie wiedzą o istnieniu jakiegoś warzywniaka, zwłaszcza jeśli nie znajduje się on w widocznym miejscu. W takim przypadku jego reklama może pomóc po prostu poinformować ich o tym, że w danym miejscu znajduje się sklep. Reklama sklepu to też doskonały sposób na to, by wyróżnić się na tle konkurencji. W dużych miastach istnieje sporo niewielkich sklepików z podobnym asortymentem. Chcąc przyciągnąć do siebie klientów, należy sprawić, aby widzieli powód, dla którego mają odwiedzić właśnie ten konkretny sklep czy warzywniak i to w nim robić swoje codzienne zakupy. Aby odróżnić się od innych, można zainwestować właśnie w reklamę, gazetki, ulotki oraz wygląd sklepu, ale też jego wizerunek w Internecie.

Podążanie za trendami pomaga w reklamie

Jednym ze sposobów na to, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta, jest podążanie za zakupowymi trendami. Obecnie wiele osób zwraca uwagę na to, aby to, co kupują, pochodziło z ekologicznych gospodarstw lub od lokalnych dostawców z regionu. Osoby, które chcą wypromować działalność, powinny zwrócić uwagę na to, jakie produkty w swoim sklepie można wyróżnić, jako te, które wpisują się w obowiązujące tendencje. Podkreślenie pochodzenia produktu może zainteresować potencjalnego klienta. Warto w takim przypadku pochwalić się nimi w ulotkach, gazetkach reklamowych czy w mediach społecznościowych.

Reklama warzywniaka może być również niestandardowa. Działania takie jak gratisy dodawane do zakupów to sposób na to, by zjednać sobie ludzi i sprawić, by kojarzyli nasz sklep z pozytywnymi akcjami. Promowanie nowej odmiany jabłek poprzez częstowanie klientów jest miłym, a przy tym niedrogim gestem ze strony sprzedawcy, który może sprawić, że ludzie chętnie wrócą na zakupy właśnie do tego sklepu. Aby zachęcić klientów, warto decydować się także na cykliczne promocje. Można je podkreślić np. poprzez odpowiednie oznaczenie produktów z obniżoną ceną.

Dbałość o detale

Przewagą dużych supermarketów nad sklepami osiedlowymi jest między innymi budżet na reklamę i merchandising. Jednak właściciele warzywniaków również mogą zadbać o ciekawą wizualną oprawę. Jeśli właściciel dba o czystość w sklepiku, dobre oświetlenie wnętrza, a asortyment jest właściwie wyeksponowany, to ludzie chętniej w nim przebywają oraz robią zakupy. Takie detale zdecydowanie poprawiają wizerunek działalności, a nie są drogie do wprowadzenia.

Chcąc budzić pozytywne reakcje klientów, warto zastanowić się też nad tym, jak właściwie pakować zakupy. Niektórzy klienci przynoszą własne torby zakupowe, a dla tych, co ich nie mają, dobrze jest przygotować biodegradowalne ekologiczne reklamówki, które nie będą szkodzić środowisku. Można na nich dodatkowo umieścić logo działalności, aby utrwalić wizerunek przedsiębiorstwa w głowach klientów. Ekologiczne torby materiałowe dodawane do zakupów np. od określonej kwoty to nie tylko dobry pomysł na reklamę, ale też dbałość o środowisko. Oprócz tego ciekawym pomysłem jest umieszczenie na torbie lub reklamówce chwytliwego powiedzonka lub sloganu związanego z prowadzoną działalnością.

Skuteczna reklama sklepu powinna być kompleksowo zaplanowana. Dbając o spójny wizerunek, warto zwracać uwagę na to, aby za słowami szły również czyny. Jeśli sklep reklamuje się jako ekologiczny czy lokalny, to ta idea powinna przyświecać nie tylko oferowanemu asortymentowi, ale także takim szczegółom jak, chociażby reklamówki. Stąd zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą toreb reklamowych. W przeciwnym razie klienci mogą nie do końca wierzyć w prezentowane im idee i udać się do konkurencji na zakupy.

© BangBag | designed with F<3< /a> | Regulamin

Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close