Targi biznesowe to doskonała okazja dla każdej firmy, aby zaprezentować swoją ofertę, ale też zaistnieć w świadomości klientów i przekonać ich do korzystania z konkretnych usług lub produktów. Warto wiedzieć, jak przygotować stoisko oraz materiały promocyjne, by w stu procentach wykorzystać potencjał branżowych targów.
Aby uzyskać dużą frekwencję podczas organizowanych wydarzeń oraz zapewnić sobie wielu gości odwiedzających stoiska firmowe, warto zadbać o rozpowszechnienie informacji na ten temat. Przede wszystkim należy wykorzystać swoją stronę internetową, ale też media społecznościowe, zamieszczając informację o udziale w wydarzeniu, wraz z datą, miejscem i dokładnym numerem stoiska. Można krótko opowiedzieć, jakie materiały firmowe będzie można dostać, jakie przewidzieliśmy atrakcje i do kogo kierujemy ofertę. Warto dać klientom do zrozumienia, że będą mile widziani, a przy tym pokazać korzyści z bezpośredniego spotkania wraz z możliwością rozmowy o danej grupie produktów czy usług. Informacja, że niedługo odwiedzimy targi reklamowe czy konferencje biznesowe, może być także przekazywana podczas rozmów z ważnymi klientami. Liczy się jak najszersze informowanie o swoich planach.
Targi branżowe są zwykle dużymi imprezami, podczas których przewija się mnóstwo osób, a swoją ofertę prezentują liczne konkurencyjne firmy. Aby nie zniknąć w tłumie, warto zadbać o dobre przygotowanie stoiska. Wiele zależy od budżetu, dostępnego miejsca, ale też specyfiki branży, jednak pewne zasady są wspólne. Przede wszystkim trzeba zadbać o widoczność, stosując wielkoformatowe banery oraz roll-upy, które łatwo jest przetransportować, a gdy rozpoczynają się targi reklamowe, wystarczy je rozwinąć, po czym ustawić w strategicznym miejscu. Chętnie wybieranym rozwiązaniem są kolorowe balony z nadrukiem – są widoczne już z daleka i pozwalają podkreślić kolorystykę charakterystyczną dla firmy. Na banerach oraz plakatach powinno znaleźć się duże logo i nazwa firmy, slogan reklamowy, a także profesjonalnie przygotowana grafika, która wyraża specyfikę firmy, ale też jest spójna z jej ofertą. Dobór odpowiednich materiałów wizualnych to połowa sukcesu – od nich zależy, czy klienci będą podchodzić i jak zapamiętają nasze przedsiębiorstwo. Niezbędna będzie trybunka, przy której pracownicy obsługujący stoiska firmowe będą mogli wygodnie obsługiwać klientów czy prezentować ofertę. Na ladzie należy przygotować materiały firmowe przeznaczone dla klientów – katalogi produktów, foldery, ulotki, a także bezpłatne gadżety oznaczone nazwą firmy. Nie można zapomnieć o zapasie wody dla pracowników i wygodnym miejscu na ich rzeczy osobiste.
Targi biznesowe czy targi reklamowe nie mogą obejść się bez gadżetów, które wręczymy swoim klientom. Warto wykorzystać takie materiały promocyjne jak ołówki, długopisy, smycze, notesy, pendrive’y, magnesy czy ekologiczne torby, na których znajdzie się logo i slogan firmy. Warto decydować się na materiały firmowe, które będą estetyczne, a przy tym funkcjonalne, tak by klient chętnie z nich korzystał. Przygotowanie takich gadżetów warto zlecić profesjonalnej firmie, która zajmie się naniesieniem trwałego nadruku na wybrane przedmioty. Konferencje biznesowe są wydarzeniem, podczas którego klientom wręczane są pakiety folderów i gadżetów. Najlepiej spakować je w torbę ozdobioną logo firmy oraz ciekawą grafiką. Wszystkie materiały promocyjne powinny być spójne z filozofią przedsiębiorstwa. Jeśli podkreślamy swoją dbałość o środowisko naturalne, koniecznie trzeba przygotować gadżety z naturalnych materiałów – drewna, papieru, juty lub bawełny, unikając plastikowych długopisów i niepotrzebnych opakowań.
Targi biznesowe to wydarzenie, które umożliwia bezpośredni kontakt z klientem, a przy tym stwarza doskonałą okazję do zaprezentowania swojej oferty. Warto więc dobrze wykorzystać ich potencjał. Jak to zrobić? Kluczem jest zaangażowanie do pracy podczas targów biznesowych wyszkolonych pracowników, którzy doskonale znają ofertę firmy i potrafią w jasny sposób zaprezentować ją klientowi. Przyjmuje się, że przy stoisku firmowym powinny znajdować się co najmniej dwie osoby, natomiast trzecia może aktywnie promować przedsiębiorstwo swoją obecnością w innych częściach targów reklamowych, biorąc udział w warsztatach, nawiązując cenne kontakty i odwiedzając konferencje biznesowe.
Pracownicy obsługujący stoiska firmowe powinni być w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania potencjalnych klientów oraz wiedzieć, które materiały promocyjne czy katalogi będą odpowiadały ich potrzebom. Nie bez znaczenia są ich cechy osobowości. Przede wszystkim liczy się komunikatywność, przyjazny stosunek do nowo poznanych ludzi oraz dobra organizacja miejsca pracy. Atutem będzie przyjemna aparycja i uśmiech, który przyciągnie klientów, ale też sprawi, że materiały firmowe zostaną przekazane w przyjemnej atmosferze. Nieważne, czy miejscem prezentowania oferty będą targi reklamowe, budowlane czy medyczne. W każdym przypadku ważna jest otwartość na drugiego człowieka i doskonała znajomość branży.
BANG BAG
m: kontakt@bangbag.pl
t: +48 533 321 671
adres:
Lirników 8
30-659 Kraków
Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się by przechowywała ona pliki cookies na twoim komputerze. więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.